زیر نیمکت .

مردی داخل پارک می شود. روی یک چوکی می نشیند. او یک کورتی خاکستری، پطلون خاکستری، جاکت خاکستری، موهای خاکستری و ریش خاکستری دارد.

مرد به طرف مقابل خود نگاه میکند. او توپی که اطفال آنرا به سمت اش پرتاب میکند را نمی بیند. توپ به پای او برخورد می کند. مرد به پای خود نگاه می کند. او به سمت مقابل خود نگاه می کند. اطفال توپ را می گیرند و فرار می کنند. مرد چیزی نمی گوید. او دویدن اطفال را تماشا نمی کند. به مقابل نگاه می کند.

هر روز مرد به پارک می آید. او همیشه روی همان چوکی می نشیند. اطفال به او نزدیک نمی شوند.

یک روز مرد وارد پارک می شود، نزدیک چوکی می رسد. زیر چوکی چیزی است. مرد می رود و زیر نیمکت را نگاه می کند. یک چشم گرد به او نگاه می کند. یک سر گرد کوچک که حرکت می کند، حرکت می کند. پرهای سیاه با انعکاس سبز و بنفش. یک زاغ.

مرد نمیداند چه کند. پرنده می ترسد، اما پرواز نمی کند. او نمی تواند پرواز کند. بال کشیده دارد. ممکن است بال او شکسته باشد. مرد روی چوکی می نشیند. در سمت دیگر چوکی دور از پرنده. به مقابل اش نگاه می کند. هر چند لحظه بعد به زیر چوکی نگاه می کند. زاغ به او نگاه می کند. مرد به زاغ نگاه می کند. زاغ به مرد نگاه می کند.

روز بعد مرد داخل پارک می شود. بکسی در دست دارد. زاغ هنوز زیر چوکی است. سرش کمتر حرکت می کند. مرد خم می شود. از بکسش یک کاسه کوچک، یک کاسه آب و یک تکه نان بیرون می آورد. آب را داخل کاسه می ریزد. نان را پارچه میکند. پارچه نان را کنار زاغ می گذارد. به آرامی تا که او را نترساند. مرد روی نیمکت می نشیند. زاغ را تماشا می کند که می نوشد و می خورد.

چند روزی مرد برای زاغ غذا و نوشیدنی می آورد. زاغ با صدای ای کوچی به مرد سلام میدهد.

یک روز، زاغ زیر چوکی نیست. مرد به راست، به چپ، در درختان اطراف نگاه می کند. او آن را نمی بیند. روی چوکی می نشیند. به روبرویش نگاه می کند.

ناگهان صدای گریه کوچکی می شنود. زاغ جلوی اوست. او دزدی می کند. روی چوکی می پرد و به مرد نزدیک می شود. مرد تکه نان را از بکسش بیرون می آورد. پارچه های نان را پهلویش می گذارد. زاغ پارچه های را نوک می زند. اطفال نزدیک می‌شوند، زاغ را تماشا می‌کنند که پارچه های نان را نوک می‌زند. مرد پارچه ای نان به اطفال می دهد.

هر روز زاغ به مرد سلام میدهد و مرد به زاغ سلام میدهد.

هر روز اطفال ا نزدیک می شوند.

هر روز مرد لبخند می زند.


متن نوشته شده توسط Héloïse
ترسیم توسط Julie
ترجمه شده توسط Jamshed

می توانید نسخه های این متن را به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی و ترکی بخوانید.
میتوانید کتاب را چاپ کنید (فارمت A4، یک طرف، ان و بی – به حاشیه های چاپ متوجه باشید)